söndag 8 december 2013

Syslöjd TRÖJA


Jag började med att bestämma vilken storlek jag skulle ha. Sedan ritade jag ut mallar på mönsterpapper. Klippte sedan ut de och satte fast mallarna på tyget jag valt. Valde ett stretch tyg i blått och grått. Sedan så började jag med att sy ihop axlarna och sedan på med armarna. Sydde ihop tröjan så att det blev som en "tröja". Sydde alltså från början av tröjarmen upp till armhålan och sedan vidare till tröjans slut. Använde då stygn "32" ett stygn som är sicksack och raksöm, så inte tröjan skulle fransa sig.
Sydde sedan på mudden nere på  tröjan, sedan mudden runt halsen och sedan på armarna. KLART!
Är rätt nöjd med tröjan, kunde gjort den lite mer avancerad med någonting på den istället för att den är helt naturlig. Kunde även gjort sömmarna snyggare, maskinen hoppade mycket och det blev inte som jag ville. Sedan skulle jag gjort den mindre, är som att ha ett tält på sig nu ungefär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar